Om att plocka blåbär

Hej

I måndags fick jag ett infall att plocka blåbär. Det var gött väder, Peter jobbade och en kompis hade berättat att det fanns jättemycket blåbär vid hennes stuga. Jag och kompisen var mycket vid stugan som ligger i skogarna kring Näsum när vi var små och jag tyckte det skulle vara kul att se hur det såg ut nu. Dessutom jobbade jag ett år på en förskola i Näsum så¨det kunde vara mysigt att ta en tur dit och uppleva gamla minnen även därifrån. Jag packade bilen med en korg och många burkar och gav mig av med utskriven karta från eniro. Peter sa tillmig att tanka bilen fullt och mamma bad mig ta telefon med mig... de känner mig så väl. Jag har en tendens att köra vilse. Jaja, jag for iväg och njöt av sol, djur och natur. 

På en åker stod två stora-som-f-n tranor och en glada seglade förbi intill bilfönstret. Jag körde förbi vackra sjöar och kom äntligen fram till sjön och stugan. Haha jag hittade. 

Jag fick ta på mig en kofta med huva (vilket blev ganska varmt) eftersom det fanns lite mygg vid vattnet. De hade skogat lite men jag hittade några blåbär. Vid vattnet såg det ut så här där vi brukade bada. 


 

Jag gick upp till stugan men plockade såklart inga på stugtomterna, jag hittade ett annat bra ställe och plockade EN burk halvfull (vad jag skulle med de andra 10 och korgen vet jag inte) Det tog sin lilla tid och var så skönt, det var helt tyst och solen värmde. Det ligger 3 stugor där men ingen var hemma. Jag mindes tillbaka och tänkte på många härliga minnen och tittade till kompisens stuga, sen åkte jag hemåt igen. Här är lite av skörden:



På vägen till åhus stannade jag och tog kort på en åker och på mig:







Dagen efter upptäckte jag att jag hade en liten, liten fästing på benet. Det kostar att njuta av naturen

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0