Soliga höstdagar...

Efter en regnig helg orkade solen sig fram med besked och det har varit en riktigt varm och solig måndag. I morse var himlen röd och jag tog med kameran. Tyvärr var jag sen så jag hann inte ta några kort. Efter jobbet stod solen lågt och jag begav mig till den närliggande skogen med kameran i högsta hugg. 

Vis av erfarenhet tog jag kort på kartan som visar de olika lederna efter som jag har världens sämsta lokalsinne. Jag bestämde mig för den blåa leden som är tydligt utmärkt. Trots detta och kanske lite eftersom jag tittade genom kameran den största delen,  lyckades jag gå fel fyra gånger och fick vända om. 

Här är lite bilder från skogen...


En tapper blomma i höstskogen


Solen skimrar genom de ännu gröna löven   


 


Solen tar sig igenom trollskogen


 


Färger och ljus...


Nästan som dimma...


Ett litet vattendrag...


 


Färger...



På vägen hem stannade jag hos "mina" kor. Första gången jag var där vågade jag inte gå närmare än en meter från staketet. När jag stod där och tog kort på kossorna kom de närmre och närmre och jag visste inte om det var för att de var nyfikna eller förbannade. Plötsligt kommer en svart stor tjur fram bakom kullen. Han stegade snabbt fram till mig och jag backade snabbt tio meter. Trots att jag sedan såg att det var en flick-ko höll jag mig på avstånd. Jag pratade med "tjuren" och hon ställde sig så nära staketet som möjligt precis som om hon ville vara med på kort. Jag blev förälskad...

Det var likadant idag när jag kom till kossorna. De sprang fram till staketet och idag vågade jag mig ända fram. Jag tog några vackra kort och pratade som vanligt med dem. De poserade och visade upp sig. "Tjuren" nosade i luften för att få en aning om vad jag var för en filur och mot slutet av fotograferingen fick hon till och med nosa på min hand!! Hon slickade den och jag har fått en ny vän...


Min vän "Tjuren"


Kor är vackra... speciallt i solnedgång


Kolla vad jag poserar


Skimmer...

"Tjuren" stod still i flera sekunder för att inte förstöra skärpan...

Är jag söt...


Lite lek i ett fotoprogram


Siluett...


Åh vad DU är vacker min lilla "Tjur"







Synd att de har nummer i öronen, det förtar bilderna lite...


Blixt javisst


Puss på dig med min älskling


Det är kallt...






En sen middag...


Avslutar med en solnedgång av hög klass. Vad världen är vacker...

Sov gott

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0