Nackspärr och ryggont - det gäller att bita i

Hej

I torsdag hade jag så ont i nacken, jag kunde knappt röra huvudet så det blev vila, värme, Voltaren gel och tabletter. Jag kände mig febrig, konstigt... Det kändes lite bättre i fredagsoch jag gav mig under eftermiddagen ut på en promenad för att få igång musklerna. Vet inte om det hjälpte, under kvällen blev nacken bättre men nu kändes det värre i ryggen. 

I lördags hade jag fortfarande ont i ryggen men nu hade jag inte tid eller lust att mesa längre. Man ska ju röra på sig om man har ont i musklerna läste jag så med det i ryggen (haha) satte jag i gång. Jag tog det lite försiktigt för att inte göra det värre i ryggen.

Helgen har inneburit mycket röjningsarbete, räfsande och tunga lyft...


Här låg tidigare en stor vedstack. Den tog jag och Peter ned i källaren med hjälp av en lastare. Vi fyllde rummet under altanen från golv till tak. Hoppas nu detta räcker länge, för det var sista gången det gick att lasta in genom golvbjälklagret eftersom det ska på golv där inom kort.

Med lastaren jämnade vi till där vedstacken stått men även på baksidan där vi la ut jord och makadam. Med lastaren flyttade vi pallarna med tegel och takpannor och ställde allting på ett ställe. Vi röjde allt annat på tormten och sorterade och gjorde så fint...

framsidan utan tegel och pannor

Jämnat, räfsat och sått gräs


Under altanen ligger nu all ved


Man kan se veden genom fönsterhålen


Tegel och pannor på en plats


Nisse och pappa spaklar och slipar, det börjar likna ett rum nu . Snart dags för det roliga...




Vi har hunnit med mycket i helgen och det känns skönt. Man blir ren i själen när det är ordning och reda runt omkring en (man får blunda när man går genom vardagsrummet)  

Ha en underbar vecka
kram

Kommentarer
Postat av: Emma

Vad duktiga ni har varit :)

2008-11-16 @ 18:16:06
URL: http://emmacandell.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0