Återhållsam längtan

Ja, så sitter man här framför tv igen. Hade pratat med en kompis om att ta en promenad ikväll men eftersom jag var hemma relativt sent, skulle äta och elda förstod jag att jag inte hade tid. Skönt tänkte lata Linda. Ringde kompisen som inte heller kunde. Skönt tänkte lata kompisen. I stället har jag förberett till jul, letar upp vackra papper att slå in eller dekorera julklappar med och medans jag är på Internet, tittar på tv, eldar gör jag lite pärldekorationer till jul...

Problemet med mig är att jag börjar längta efter vackert julpynt, julkänslan, glöggstunder, pepparkakor, ledighet, familjen, omtanke redan i oktober. Så fort det börjar bli lite mörkare på kvällarna och ljusen kommer fram sätter denna längtan in. När jag promenerar i skogen inspirerar små granar och kottar mig. Jag vill ha granar och grankvistar att dekorera nu! Jag måste hålla på mig för att inte tröttna lagom till jul.  Men lite kan man ju göra...  


Bonde söker fru och bloggande...


Det är svårt att se men det är 5 hjärtan som man kan sätta på paket, ljus, vaser med mera till jul...


kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0